środa, 25 maja 2011

Dwie strony

W telegraficznym skrócie, bo właśnie urlopujemy:

- Zdjęcia za darmo ! na stronie Klubu Fotografii Prasowej: "Przywykliśmy już do wszelkiego rodzaju pomysłów, w stylu "daj za darmo, to ewentualnie cię podpiszemy". Znamy to dobrze. Fotograf prasowy to taki gatunek co lubi robić zdjęcia po to tylko, by je oddać za darmo w imię "miłości bliźniego". Ostatnimi czasy pojawiła się jednak nowa moda. Moda na coś, co można przyrównać do szantażu. Bez użycia tej nowej metody, można liczyć na zdjęcia tylko od młodych naiwnych, co chcą "błysnąć" publikacjami, zdobyć „sławę” poprzez podpis pod zdjęciem. Myślenie takie - niech publikują, nawet za darmochę, przyda się do portfolio - ma krótkie nóżki i podcina gałąź na której wszyscy siedzimy."

- "Twoje zdjęcie, Twoje prawo", czyli akcja Nikona. Dobre posunięcie marketingowe czy może coś więcej?

2 komentarze:

  1. Fajnie się narzeka mając ciągnące się w nieskończoność portfolio. A dla młodych, zdolnych fotografów jest to często jedyne wyjście na jakikolwiek start.

    OdpowiedzUsuń
  2. o, milo ze ktos tu ciagle zaglada. I nie narzeka. Dla przykladu, na wiekszosc koncertow ktore teraz odwiedzma, bez problemu mozna wniesc aparat i portfolio zbudowac. Dawanie za darmo psuje tylko rynek niestety, o czym przekonał sie niestety juz niejeden foto...

    OdpowiedzUsuń